Co jest ważniejsze, wiedza czy networking?

Studia MBA w założeniu mają dać wiedzę i kompetencje menedżerskie. Okazuje się jednak, że rozbudowanie swojej sieci kontaktów często bywa ważniejsze.

Cel studiów MBA dla menedżerów wydaje się oczywisty: większe kompetencje w zarządzaniu, większa wiedza, znajomość większej liczby technik. Jednak zdaniem studentów, wykładowców i HR-owców, czasem tak naprawdę chodzi o inną korzyść: o nawiązanie wartościowych znajomości i zbudowanie sieci kontaktów.

Barbara Stöttinger, dziekan WU Executive Academy, właśnie to uznaje za najważniejszą zaletę swojej uczelni.

– Nazywamy Uniwersytet Ekonomiczny w Wiedniu szkołą biznesową w sercu Europy. W typowej klasie naszych studiów MBA można znaleźć menedżerów i dyrektorów z 25 narodowości. Sądzę, że to poważny argument za przybyciem do Wiednia – mówi.

Jej zdaniem studia MBA robi się raz, ale ich efekty trwają jeszcze długo po ich zakończeniu.

Więcej informacji: www.pulshr.pl.

Jedna myśl na temat “Co jest ważniejsze, wiedza czy networking?”

  1. Networking to jedna z kluczowych zalet studiów MBA, aspekt, który wyróżnia ten kierunek na tle innych studiów podyplomowych. Grono studentów MBA skupia menedżerów z różnych branż, którzy w innych okolicznościach nie mieliby szansy się poznać i nawiązać współpracy. Dlatego powstają takie serwisy jak (usunięto przez administratora), które tworzą sieć absolwentów MBA on-line. Dzięki takiemu rozwiązaniu łatwiej pozostać w kontakcie ze swoimi znajomymi ze studiów MBA, a także nawiązać nowe kontakty biznesowe i nie tylko.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *